Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie obejmuje sprecyzowane, dokładniejsze frazy

Przez termin „sprecyzowane frazy” należy rozumieć dokładne frazy kluczowe – tzw „długi ogon”. Przykładami są: nieruchomości sprzedaż Kraków, kosmetyki naturalne Warszawa, meble do salonu Poznań, dentysta wybielanie zębów Szczecin, warsztat samochodowy opel Wrocław, komputery laptopy Bydgoszcz, księgarnia prawnicza Lublin. Te hasła kluczowe mają niższą liczbę wyszukiwań miesięcznych niż frazy ogólne, ale trafiający przez nie Internauci są w większym stopniu zainteresowani produktem lub usługą. Czas oczekiwania, po którym Państwa strona pojawi się w pierwszej dziesiątce wyników w Google także jest krótszy, niż czas oczekiwania w przypadku haseł ogólnych. Zrozumiałe jest także, że koszty pozycjonowania tego rodzaju haseł są niższe.
Różnice w ilości odwiedzin (i targetu), w zależności od rodzaju fraz kluczowych (sposobu pozycjonowania)

Do kogo jest adresowana usługa pozycjonowania szerokiego – „długiego ogona”?

Ten rodzaj pozycjonowania idealnie pasuje do Klientów mających rozbudowane strony www lub posiadających sklepy internetowe. Ta metoda polega na pozycjonowaniu nie kilku haseł, a pozycjonowaniu kilkunastu, kilkudziesięciu i więcej fraz kluczowych. Dowiedziono także, że zysk generowany przez pozycjonowanie stron www opiera się w około 70 procentach na pozycjonowaniu haseł z „długiego ogona”. Pozycjonując takie niszowe frazy dociera się do bardziej zdecydowanych na zakup produktu lub usługi Klientów niż w przypadku pozycjonowania haseł ogólnych.

długi ogon - pozycjonowanie szerokie - long tail


Grafika przedstawia sposób, w jaki się generowany jest przychód, w zależności od rodzaju pozycjonowania

Co jest wymagane przy pozycjonowaniu szerokim?

Konieczne jest, aby każdej frazie wchodzącej w skład pozycjonowania „długiego ogona”, przypisana była co najwyżej jedna podstrona w Państwa witrynie. W tym momencie taka podstrona jest zoptymalizowana dla jednego hasła w 100%, a Google w 100% bierze to pod uwagę przy ustalaniu rankingów. Natomiast jeżeli strona byłaby zoptymalizowana dla dwóch haseł, to każde hasło otrzymałoby po 50% mocy płynącej z pozycjonowania tejże podstrony. W takim wypadku Państwa strona w rankingach może być niżej, niż strony konkurentów, którzy mają zoptymalizowane podstrony dla pojedynczych haseł.

Korzyści płynące z pozycjonowania szerokiego

  • tylko zdecydowani na zakup produktu lub usługi użytkownicy trafią na stronę
  • zwiększenie sprzedaży produktu albo usługi
  • krótszy czas na osiągnięcie wysokich pozycji
  • frazy precyzyjne generują większy ruch na stronie
  • niższe koszty pozycjonowania frazy niż w przypadku fraz ogólnych